_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
banner
ajalugu tehnilised andmed klubi lugemist ittgroup
_ mudelid _ ohutus _ viited _ pildid _
foorum varuosad
FOORUM VARUOSAD
Kuidas ma istmesoojendust parandasin
(klõps pildil näitab seda suuremalt)

Ei tea kuidas teistel, aga minu SAABi elektrilised istmesoojendused olid nii katki, kui üldse olla saab. Mõlema istme soojenduselemendid ja samuti mõlemad lülitid ei funktsioneerinud. Kuna lülitid on suhteliselt kallid (ka kasutatuna ostes) otsustasin kogu remondiprotsessi ise otsast otsani läbi viia. Alustasin sellest, et otsisin Internetist natuke materjali ja midagi leidsin ka. Kellel huvi ja viitsimist ise pusida soovitan vaadata QuasiMotor's Saab 9000 Site ja samuti on häid nõuandeid Swedish wrench lehel.

Remondi kiirjuhend e. kuidas mina remontisin
Vajalikud töövahendid:
(tester, jootekolb, tähikvõtmed -T30, T50, käärid, kruvikeeraja, näpitsad, pinsetid)

1. Tee kindlaks mis töötab ja mis ei tööta (lüliti, termoandur, soojenduselement).

  • Lüliti kontrollimise kiirmeetod on kuulata, kas lülitis käib lülitades releele iseloomulik klõps. Täpsema tulemuse saamiseks kontrolli, kas lüliti sisse lülitamisel tekib vool kontaktide #10 ja #9 vahel.
  • Soojenduselementi kontrollimiseks eemalda lüliti kontaktidest ja mõõda testriga pistiku kontaktide #9 ja #10 vahelist takistust. Kui takistus on 2-3 oomi on asi korras. Kui takistus on lõpmatu siis on element kuskil - tõenäoliselt istme sees katkenud.
  • Termoelemendi kontrollimiseks mõõda takitust kontaktide #6 ja #9 vahel. See peaks olema 20 kraadi juures ca 1000 oomi. (temperatuuri alanedes takistus tõuseb)

2. Lüliti remonimine on suhteliselt keeruline, kui ise elektroonikat ei valda, seega soovitan see uus muretseda. Kes aga ikka ise otsustab parandada, siis:

  • Eemaldada lüliti esimene osa (suht tobe kinnitus)
  • Eemaldada lüliti tagumine kontaktide kate ja tõmmata sisu tagant poolt välja
  • Otsida üles vigane komponent ja see asendada (tõenäoliselt transistor või mikroskeem)

3. Termoelemendi remont on samuti suht võimatu, aga tasub uurida, kas juhe ei ole enne termoelementi kuskilt katki. Vt. kus asub termoelement

4. Enim levinud viga on soojenduselement istme sees, mis puruneb päris lihtsalt (terav raske asi istmel, põlvili istmetel trampimine või küünarnukiga istmele toetumine).

  • Kontrollida, kas katkine koht on istmes või vahepealsetes juhtmetes. Selleks on kõige otstarbekam istme all olev kontakt lahti võtta ja mõõta istmesse suunduvate juhtmete vahelist takistust (hall ja must juhe)
  • Kui probleem on istmetes, mis on aga väga tõenäoline, tuleks iste kõigepealt eemaldada. Iste on kinnitatud nelja T50 poldiga. Istme küljest on vaja lahti kruvida veel turvavöö, mis on plastkatte all.
  • Kui iste eemaldatud, siis kontrolli, kas katkine koht on istmes või seljatoes. Tõenäoliselt istmes.
  • Eemaldada istmekate, mis on kinnitatud konksudega istme alt.
  • Edasi kõige keerulisem osa. Tuleb leida katkenud koht, mis võib osutuda küllaltki keeruliseks. Lihtsaim viis on visuaalselt otsida mustemaid kohti ja siis kombates käega või mingi terava esemega püüda kindlaks teha kas on katkestus või mitte. Kui kahtlustad katkestust, siis lõika väikeste kääridega koht lahti ja jooda katkenud juhe kinni. Kui oled õnnega koos, siis võib juhtuda, et rohkem katkenud kohti polegi. Minul oli kõrvalistuja istmes viis ja juhiistmes 12 !!! katkenud kohta :(